Grön politik gör skillnad, och det görs hela tiden nya gröna framsteg. HÀr kan du rösta pÄ dina favoriter bland gröna framsteg nÀra dig, i Sverige eller i vÀrlden.

Skydd av skog och hav

Regeringen avsÀtter pengar till skydd av skog och hav.

Skog och hav Àr en förutsÀttning för frisk miljö och ett rikt friluftsliv. Vandringsleder ska rustas upp och arter ska ges en fristad. Regeringen gör stora satsningar pÄ skydd av skog och hav och för minskad anvÀndning av kemikalier, sÄ att vÄra barn och barnbarn kan njuta av riktiga naturskogar och levande hav.

Foto: hhagglund (CC0 Public Domain)

Miljöboost i budgeten (mp.se)

Publicerad: 17 okt 2015

I samma Àmne

–

Sveriges MiljöbÀsta kommun

VÀsterÄs
Aktuell HÄllbarhet har idag presenterat 2016 Ärs miljörankning av Sveriges kommuner, etta ligger VÀsterÄs, dÀr MP Àr med och styr för tredje mandatperioden i rad.

Region GÀvleborg gÄr med i Sveriges Ekokommuner

GÀvleborgs lÀn
Region GĂ€vleborg gĂ„r med i Sveriges Ekokommuner. Miljöpartiet har drivit att GĂ€vleborg ska gĂ„ med i Sveriges Ekokommuner sedan 2013 – ett förslag som nu blir verklighet.

Fler marina skyddade omrÄden

Regeringen förstÀrker anslaget för ÄtgÀrder för havs- och vattenmiljö med 15 miljoner kronor Är 2017.