Grön politik gör skillnad, och det görs hela tiden nya gröna framsteg. HÀr kan du rösta pÄ dina favoriter bland gröna framsteg nÀra dig, i Sverige eller i vÀrlden.

Fler marina skyddade omrÄden

Regeringen förstÀrker anslaget för ÄtgÀrder för havs- och vattenmiljö med 15 miljoner kronor Är 2017.

Regeringen har sedan tidigare gjort stora satsningar pÄ skydd av vÀrdefull natur, dÀribland marina omrÄden. För att nÄ delmÄlet att skydda tio procent av Sveriges marina omrÄden till Är 2020, bedömer regeringen att takten i arbetet behöver öka. I budgeten förstÀrks dÀrför anslaget för ÄtgÀrder för havs- och vattenmiljö med 15 miljoner kronor Är 2017.

Sammanfattning av regeringens budgetsatsningar inom miljö, klimat och energi (regeringen.se)

Publicerad: 08 nov 2016

I samma Àmne

–

Sveriges MiljöbÀsta kommun

VÀsterÄs
Aktuell HÄllbarhet har idag presenterat 2016 Ärs miljörankning av Sveriges kommuner, etta ligger VÀsterÄs, dÀr MP Àr med och styr för tredje mandatperioden i rad.

Region GÀvleborg gÄr med i Sveriges Ekokommuner

GÀvleborgs lÀn
Region GĂ€vleborg gĂ„r med i Sveriges Ekokommuner. Miljöpartiet har drivit att GĂ€vleborg ska gĂ„ med i Sveriges Ekokommuner sedan 2013 – ett förslag som nu blir verklighet.

Marinpedagogiskt centrum i Malmö

Fridhem
Ett marinpedagogiskt centrum öppnar i Malmö, dÀr 20 000 besökare Ärligen kan lÀra sig om mÀnniskans symbios med det marinekologiska livet och de miljöutmaningar som det utsÀtts för.